Scream

En liten update på min scream-utmaning. Hittade idag en grym video där en tjej visade hur man använde diafragman och andades och tips+tricks - asgrymt! Blev chockad när jag kunde göra ljud som liknar scream, trodde inte att min röst kunde det. Än så länge är det dock mer likt growl - lättare att screama mörkt - men nu har jag fattat vart man ska sjunga ifrån och hur! Awesome. Prövade att sjunga med i några Otep-låtar och det gick helt ok. Trodde inte heller att jag skulle tycka det var kul - men det är det! Slutade öva för en stund sen för vill vila stämbanden men skulle lätt ha fortsatt annars. Asum. PLUS.. det här är inte bara bra för mitt screamandet! Eftersom jag nu vet hur man använder diafragman på rätt sätt så kunde jag nå typ... tre högre tonsteg än annars! Plus att jag hade mer kontroll på rösten. Så, två flugor i en smäll alltså. Ska lätt fortsätta öva.. FAN VA KUL!!


En random bild ba...                                                                                               
                                                                                                                 // Rebellon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0