Inspiration^1000

Sitter på mitt rum i skräddarställning och känner mig lagomt datorless. Ändå kan jag inte lämna den. Iallafall inte på...ett tag. Sitter och insuper så otroligt mycket fint och inspirerande kreativa, argumentativa och make-you-think saker. Har inte riktigt fattat det här med bloggning tidigare... eller... jag har liksom antagit att de flesta handlade om kläder och smink. Ja, man ska inte lita på steriotyper, men det var liksom en känsla jag hade. Därför har jag inte riktigt hunnit in på bloggläsningsspåret ännu. Är i vagnen och den är fin men den står på stationen. Dock känner jag lite vibrationer och hör lite gnisslande ljud så snart kommer nog bloggtåget sätta igång. Tåget som ger en lust att blogga typ. Samt att låta en påverkas av andras underbara sätt.

Så.. Iallafall.. jag är sådär lagomt övertrött och min hjärna är sådär lagomt snurrig. Det är lite mysigt. Dock har jag ont i ryggen och stör mig på värmen. Samt att jag inte kan spela lite mer elgitarr. Nackdel med dygnsvändning: man vill låta när man inte får det. Jepp.

Har blivit mer förälskad i elgitarr och jammande och solande och.. you get the point. Tidigare var jag all-acoustic-chick typ. Nu är jag både och. Jag älskar det. Sommaren gör mig seg... eller.. kanske dygnsstörningen.. men musiken kommer i princip aldrig i kläm. Skriver nästan mer och bättre musik/texter och gör andra kreativa saker när jag är sjuk. Då har man inga gränser. Ungefär som nu på natten. Hjärnan är så trött att den orkar inte... hålla linjerna utan fokuserar mer på basics.

No limits. I like it.

Sjukt långt inlägg. Sjukt ovanligt inlägg. Brukar vara... Hejsan idag spelade jag fotboll och spelade gitarr" typ. Oj, va jag... va dum mot mig själv. Nämen, mina inlägg brukar oftast handla om musik eller det som har hänt under dagen. Nu är jag bara lite sysslolös fast hjärnan har fullt ös. Wow. Se där. Rim and stuff.

Jag vill göra min blogg till något mer. Mer. Det ska betyda mer för mig. Ska vara som en liten bäbis ungefär. Och, det är inte omöjligt att detta skulle kunna ske. Min högra hjärnhalva har jobbat som fan på sista tiden. Why say no to more creativity? Jag vill ha en systemkamera så jag kan dokumentera saker, capture känslor eller visa skogens vackra vy. Jag vill byta ut halva min gamla Meh-iga garderob mot saker jag har spanat in, sett på second hand eller blivit inspirerad av. Jag vill visa saker jag bakat, lagat, snickrat, sytt. Skaffa en videokamera och spela in musikvideos eller totalt flummiga och knasiga komiska saker (är fett pepp på det... speciellt nu... på natten). Jag vill.. JAG VILL.. JAG VILL!!! Så det så.

Nåja, allt kan man inte få här i världen men... kreativitet har inga gränser. Brukar man väl säga?

Påtal om kreativitet... ska repa med mitt band Concrete Sun imorrn för första gången på typ... TUSEN ÅR (känns det som). Folk har varit borta, sjuka. Gitarrer har gått sönder. Jag taggar till tusen. Dock föressten bara 999 för... är förkyld och börjar hosta och får ont i halsen när jag sjunger. Hoppas det går över tills imorrn. Och hoppas jag somnar innan imorrn. Jag... har...screwed...up...tha rhythm.

Hmm.. kände för att skriva ett...öppet.. blogginlägg. Så blev det. Nu är det slut. Ha det awesome, puss!


Själva loggan is originally made by moi sedan förfinad från paintmode till awesome mode av min vän Jonas sedan gjorde Gustav den här coola bilden av det hela. Coolt va?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0